حاصلخیزی خاک با کود مرغی

حاصلخیزی خاک پویا است و بر اساس کود پلیت مرغی اصفهان و فرآیندهایی مانند انباشت یا تخلیه تغییر می کند که تحت تأثیر متقابل بین فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و انسانی است.
بدون استفاده از مقدار قابل توجهی از مواد بهبود دهنده مانند کود یا کود معدنی برای پر کردن خاک، فرآیند انسان زایی در SSA منجر به حذف مقادیر زیادی از مواد مغذی خاک شده است.
در نتیجه، بدتر شدن حاصلخیزی خاک به عنوان یک عامل بیوفیزیکی اساسی مسئول کاهش تولید سرانه غذا در SSA در نظر گرفته می شود [13]. کاساوا بیشترین آسیب را در این سناریوها متحمل می شود زیرا اکثر کشاورزان در منطقه تصور می کنند که تولید کاساوا به ورودی مواد مغذی خارجی نیاز ندارد.
به عنوان مثال، کشاورز متوسط زامبیایی کود مرغی مایع چیکوتی یا کود معدنی در مزرعه کاساوا خود استفاده نمی کند. در نتیجه، عملکرد کاساوا در سال 2014 به ترتیب 44.5 و 92.8 درصد کمتر از میانگین بازده کاساوا در آفریقا و جهانی بود.
تا کنون، استفاده از کودهای معدنی اصلی ترین استراتژی مدیریت حاصلخیزی خاک است که توسط بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، اما اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، می تواند باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی مانند اسیدیته خاک و اوتروفیکاسیون شود.
همچنین برای اکثر کشاورزان آفریقایی مقرون به صرفه نیست. از سوی دیگر، کشاورزی فشرده مقدار قابل توجهی کود مرغی پلیتی تولید می کند و کود مرغی یکی از آسان ترین منابع در دسترس برای خانوارهای فقیر مزرعه است.
علاوه بر تامین مواد مغذی گیاهی و کربن آلی، استفاده از کود آلی خواص فیزیکی خاک را بهبود می بخشد و قابلیت نگهداری آب را افزایش می دهد.
 از نظر محتوای مواد مغذی و در دسترس بودن کود مرغی آبیدر بهترین کود حیوانی با کیفیت است. با این حال، هیچ دستورالعمل قابل توجهی برای نرخ درخواست برای کاساوا ایجاد نشده است.
  • منابع:
    1. Effect of Chicken Manure Application on Cassava Biomass and Root Yields in Two Agro-Ecologies of Zambia
  • تبلیغات: 
    1. گل رز قرمز بکارید و پولدار شوید
    2. کلاهبرداری عجیبی که با پرتقال اتفاق افتاد!!
    3. آیا در ظروف نخود بعد از مدتی کرم می بندد
    4. کولر هایی که می تواند میزان دمای خانه را ثبات برساند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.