استفاده از گوجه فرنگی در ایران به عنوان کود برای درختان

گوجه فرنگی در ایران را می توان به روش های دیگری نیز استفاده کرد. توسعه دانشگاه ایالتی میشیگان ایده های زیر را برای گنجاندن گوجه فرنگی بیشتر در رژیم غذایی خود توصیه می کند.

سس های خامه ای پر کالری را با سس های مارینارا یا گوجه فرنگی روی پاستا خود جایگزین کنید.
گوجه فرنگی را به عنوان بخشی از منوی صبحانه خود قرار دهید – تخم مرغ های همزده را با گوجه فرنگی اضافه کنید یا آنها را در تاکو و بوریتو صبحانه قرار دهید.
سالسا تازه خود را درست کنید و از آن به عنوان چاشنی سالاد، سیب زمینی، گوشت و تخم مرغ استفاده کنید.

گوجه فرنگی سبزی محسوب می شود یا میوه؟ از نظر علمی، آن را میوه ای می دانند زیرا بدن گوجه فرنگی حاوی دانه است. با این حال، اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، اطلاعاتی خواهید یافت که نشان می دهد دادگاه عالی ایالات متحده گوجه فرنگی را در سال 1893 یک سبزی اعلام کرد. برای شما!

پوست سالم – بتاکاروتن و لیکوپن موجود در گوجه فرنگی به محافظت از پوست در برابر آسیب کمک می کند و پوست را نسبت به آسیب اشعه فرابنفش کمتر حساس می کند.


استخوان های قوی – ویتامین K، کلسیم و لیکوپن موجود در گوجه فرنگی برای تقویت و ترمیم استخوان ها و همچنین بهبود توده استخوانی مفید است.

با سرطان مبارزه می کند – لیکوپن به پیشگیری از چندین سرطان کمک می کند و آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی می توانند آسیب سلولی را کاهش دهند.

قند خون را تنظیم می کند – گوجه فرنگی حاوی کروم است که به تعادل قند خون کمک می کند و به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند.

بینایی را بهبود می بخشد – ویتامین A موجود در گوجه فرنگی می تواند بینایی را بهبود بخشد، به پیشگیری از شب کوری کمک کند و ممکن است به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا کمک کند.

از سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند – مطالعات نشان داده است که خوردن گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد.