انار دانه سیاهی که موجب افزایش عمر انسان می شود

در یک مطالعه انسانی، به افراد مبتلا به بیماری قلبی روزانه 1 فنجان (220 میلی لیتر) انار دانه سیاه به مدت 5 روز داده شد. این میوه به طور قابل توجهی دفعات و شدت درد قفسه سینه و همچنین نشانگرهای زیستی خاصی را در خون کاهش داد که نشانگر اثر محافظتی بر سلامت قلب است.

ترکیبات موجود در انار ممکن است فشار خون و التهاب در رگ‌ها را کاهش دهد، به مبارزه با تجمع پلاک که می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، کمک کند و درد قفسه سینه مربوط به قلب را کاهش دهد.

مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده اند که عصاره انار ممکن است به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک کند، مزیتی که عمدتاً به فعالیت آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.

در یک مطالعه، به بزرگسالان 18 تا 70 ساله که سنگ کلیه عود کننده را تجربه می کردند، 1000 میلی گرم عصاره انار به مدت 90 روز داده شد. مشخص شد که این به مهار مکانیسم تشکیل سنگ در بدن کمک می کند.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که عصاره انار می‌تواند به تنظیم غلظت اگزالات، کلسیم و فسفات‌ها در خون، که اجزای رایج سنگ کلیه هستند، کمک کند.

ممکن است خاصیت ضد میکروبی داشته باشد: ترکیبات انار ممکن است به مبارزه با میکروارگانیسم های مضر مانند انواع خاصی از باکتری ها، قارچ ها و مخمرها کمک کند.

برای مثال، هم مطالعات قدیمی‌تر و هم جدیدتر نشان می‌دهند که ممکن است با هدف قرار دادن میکروب‌های ناخواسته دهانی که در صورت رشد بیش از حد مشکل‌ساز می‌شوند، از سلامت دهان شما محافظت کنند، مانند میکروب‌هایی که باعث بوی بد دهان می‌شوند و باعث پوسیدگی دندان می‌شوند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که ترکیبات انار همچنین دارای اثرات ضد باکتریایی علیه لیستریا مونوسیتوژنز است، باکتری موجود در محیط‌های مرطوب که در صورت بلعیدن می‌تواند باعث بیماری شدید شود.