انجیر خشک ممتاز بخورید تا سریع وزنتان افزایش پیدا کند

از آنجایی که انجیر خشک ممتاز آب کمتری نسبت به انجیر تازه دارد، کالری، شاخص گلیسمی و مواد مغذی بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. جدول زیر ارزش غذایی یک فنجان انجیر خشک را با یک فنجان تازه (149 گرم) مقایسه می کند:

لازم به ذکر است که انجیر تازه ویتامین و مواد معدنی کمتری نسبت به انجیر خشک دارد.

از انجیر می توان به عنوان شیرین کننده در تهیه شیرینی، دسرهای شیرین و غلات صبحانه استفاده کرد. همچنین به دلیل بو و طعم مطبوع می توان از آن ها در سالاد و غذاهای اصلی استفاده کرد.

طعم انجیر به خودی خود بسیار مطبوع است اما به طرق مختلف قابل بهبود است که بسته به ذائقه خود می توانید آنها را امتحان کنید.

1-انجیر را کبابی کنید یا داخل شکم مرغ بگذارید و در فر بپزید. آنها به این ترتیب کاراملی می شوند. اگر آنها را با آجیل یا کوکتل تهیه کنید، یک پیش غذای فوق العاده خواهید داشت.

2-انجیر را با شعله زیاد بپزید تا آبدارتر و خوشمزه تر شود مخصوصا اگر از انجیر خام استفاده کنید.

3-انجیر خشک را با چاقو به قطعات کوچک برش دهید و برای صبحانه با جو دوسر و ماست (یا شیر) استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انجیر در کنار پنیر خامه ای طعم بسیار خاصی خواهد داشت و می توانید مقداری انجیر خشک خرد شده را روی نان آغشته به پنیر بریزید و به عنوان صبحانه یا میان وعده استفاده کنید.

برای تهیه یک سالاد خوشمزه می توانید انجیر خرد شده را با سبزی یا آروگولا، پنیر آبی، بیکن خرد شده و آجیل مخلوط کرده و با سرکه میل کنید.

در تهیه کیک و کلوچه می توانید از انجیر خشک خرد شده برای بهبود طعم و بوی آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم به کیک هویج مقداری انجیر خشک اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

انجیر خشک همچنین می تواند جایگزین زردآلو و خرما خشک در اکثر رژیم ها شود. 6- روش دیگر استفاده از انجیر خشک، تهیه پوره آن است.

انجیرها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در یک کاسه آب گرم بریزید و سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. انجیرهای خیس شده را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید.

در صورت لزوم می توانید مقدار کمی آب به پوره انجیر اضافه کنید. برای بهبود طعم انجیر خشک نیز می توانید آن را به مدت یک شب در آب خیس کنید تا هنگام مصرف نرم، آبدارتر و خوشمزه تر شود.