بازار صادرات زغال سنگ ایران

زغال سنگ ایران مانند سایر زغال سنگ ها به کانی سیاه رنگی گفته می شود که از باقی مانده های مواد گیاهی دوران گذشته زمین شناسی به وجود آمده است.

زغال سنگ ماده اولیه بعضی صنایع شیمیایی برای تولید گاز، کک، روغن، قطران و غیره است. هم چنین به عنوان سوخت نیز استفاده می شود. قسمت اعظمی از زغال سنگ ها را کربن تشکیل می دهد. از دیگر ترکیبات زغال سنگ به هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و گوگرد نام برده می شود.

بازار صادرات زغال سنگ ایران

انواع زغال سنگ موجود در ایران

انواع زغال سنگ موجود در ایران کشور ایران دارای ذخایر بسیار زیاد زغال سنگ است. انواع معدن های زغال سنگ در کشور ایران دیده می شود به همین علت ایران از بزرگ ترین کشور های تولید کننده زغال سنگ است. ایالت متحده آمریکا، روسیه، چین، استرالیا، هند، آلمان، اکراین و… از جمله کشور های بستر زغال سنگ هستند.

انواع زغال سنگ ها در ایران بسیارند و همه آن ها با توجه به درصد کربنی که دارند از هم جدا می شوند. از جمله انواع زغال سنگ می توان متا آنتراسیت، آنتراسیت، سمی آنتراسیت، زغال سنگ پست، زغال سنگ شیار شیار، زغال سنگ قیری، لیگنیت را نام برد.

زغال سنگ ها به دلیل ترکیبات متفاوت کاربرد های مختلفی دارند. نوعی از زغال سنگ که بسیار از آن استفاده می شود، زغال سنگ حرارتی و کک شو است.  در میان انواع زغال سنگ،  زغال سنگ حرارتی قیمت بیشتری دارد.

فروشگاه فروش زغال سنگ ایران

فروشگاه فروش زغال سنگ ایران فروش زغال سنگ ها به سبب کاربرد های مختلف و استفاده های فوق العاده ای مانند سوخت در نیروگاه های حرارتی مولد برق، برای به حرکت درآوردن توربین های بخار موجود در کارخانجات صنعتی، به منظور سوخت در راه آهن ها و کشتی ها انجام می شود.

انواع زغال سنگ ها در مدت زمانی اندک از معادن استخراج می شوند و با فروش زغال سنگ به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دست مصرف کننده می رسند. این امر موجب محبوبیت زغال سنگ شده است. زغال سنگ در زمره سوخت های با ارزش و تجدید ناپدیز فسیلی است، بنابراین باید در استفاده آن صرفه جویی و جنبه اعتدال رعایت شود.

به دلیل استفاده های گوناگون زغال سنگ ها، در دسترس بودن مراکز فروش معتبر و مستقیم آن امری ضروری است. فروش و خرید مستقیم زغال سنگ این امکان را فراهم می کند که خریدار به نوع بهتری از این ماده دست پیدا کند .و سودی که به سودجویان واسطه می رسد به دست تولید کننده اصلی برسد.

ایران در رتبه بیست و ششم از ذخایر زغال سنگ است، اما جزء ده کشور اصلی تولید و استخراج زغال سنگ محسوب می شود.