با خرید گونی پلاستیکی نما دیگر نیازی به پایبندی ایران در برجام نیست

تولید پلاستیک هایی مانند گونی پلاستیکی نما از ابتدا به انرژی بسیار بیشتری در مقایسه با تولید محصولات از پلاستیک بازیافتی نیاز دارد. انرژی ذخیره شده را می توان برای سایر نیازهای مهم در اقتصاد استفاده کرد.

همچنین فرآیند تولید به منابع طبیعی مانند آب، نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ به عنوان ماده اولیه نیاز دارد. از این رو، بازیافت پلاستیک موجب صرفه جویی در منابع طبیعی گرانبها می شود.

به عنوان مثال، نفت، که برای ساخت محصولات پلاستیکی جدید بسیار مهم است، این است که حدود 40 درصد از مصرف نفت را می توان با بازیافت زباله های پلاستیکی دور ریخته شده و قدیمی کاهش داد.

سایت های دفن زباله به سرعت در حال کاهش هستند. رشد جمعیت انسان به این معنی است که زمین های قابل سکونت هر روز ارزش بیشتری پیدا می کنند.

مدیریت صحیح زباله از طریق استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک می تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی در فضای دفن زباله شود. 7.4 یارد مکعب فضای دفن زباله را می توان با بازیافت 1 تن پلاستیک ذخیره کرد.

میلیون ها بشکه نفت خام برای تامین تقاضای پلاستیک در یک سال استفاده می شود. بازیافت پلاستیک پایدارترین گزینه برای کاهش مصرف سوخت فسیلی است.

از آنجایی که نفت یک منبع طبیعی محدود است، بازیافت پلاستیک و بازیافت تا حد امکان مواد خام، مصرف نفت خام را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

علاوه بر این، بازیافت پلاستیک در انرژی مورد نیاز برای تولید مواد جدید نیز صرفه جویی می کند. طبق مطالعه دانشگاه استنفورد، یک تن پلاستیک بازیافتی 7200 کیلووات ساعت برق یا تقریباً انرژی کافی برای اداره یک خانه به مدت هفت ماه صرفه جویی می کند.

کسب و کار تأثیر زیادی بر سبک زندگی جوامعی دارد که در آن فعالیت می کنند؛ اگر کسب‌وکارها همراه با ذینفعان داخلی و خارجی خود برای ایجاد آگاهی و ترویج تأثیرات مثبت استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک کار کنند، مطمئناً تغییری در دریا به سمت حفاظت از محیط زیست ایجاد می‌کنند.

اگر کسب‌وکارها در سراسر جهان استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک را در رویکرد مدیریت زباله خود ادغام کنند، این یک جهش بزرگ به سمت حفظ محیط با ارزش ما خواهد بود.