بزرگترین مرکز تولید زغال در کدام استان وجود دارد؟

زغال ها انواع مختلفی دارند و در دو دسته صنعتی و سنتی تولید و عرضه می شوند. یکی دیگر از تفاوت ها و ویژگی های مهم در زغال ها نوع چوبی است که زغال را از آن تولید می کنند که بنا به جنس آن به شیوه های متفاوتی نیز فرآوری می شوند. هر نوع زغالی مزیت کاربرد های خاص خود را دارد و مصرف کنندگان باید بنا به موارد استفاده خود بهترین و مرغوب ترین آن ها را انتخاب کنند. در کشور ما استان های کرمان، جهرم، اردبیل، گیلان و مازندران از جمله بزرگ ترین مرکز تولید زغال در انواع آن هستند. 

بزرگترین مرکز تولید زغال در کدام استان وجود دارد؟

لیست کارخانجات تولید زغال در کشور

لیست کارخانجات تولید زغال در کشورخرید مستقیم زغال از کارخانه زغال برای اکثر افراد فعال در عرصه توزیع زغال و همچنین فروشگاه ها همیشه اولویت بوده است. به این دلیل که خرید در حجم عمده و به صورت مستقیم از تولیدی زغال مقرون به صرفه تر تمام می شود و عدم حضور واسطه ها در این میان باعث سود بیشتری برای تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود.

برای آگاهی از لیست کارخانجات تولید کننده زغال فعال در کشورمان می توانید به وب سایت های آنلاین تولید و عرصه این محصول مراجعه نمایید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. 

صادرات زغال ایران به کشور های همجوار

صادرات زغال ایران به کشور های همجوارمراکز تولید کننده زغال در ایران سال های بسیار و متمادی به تولید انواع زغال فشرده، زغال کبابی و زغال قلیان و … می پردازند. لذا تجربه سالیان و به کارگیری از مواد اولیه ( مرغوب ) و فرآوری و تولید این زغال ها با بهترین و به روز ترین تکنولوژی و روش ها به تولید محصولی با کیفیت بالا می انجامد.

این سطح از کیفیت و مرغوبیت زمینه صادرات این محصول را به سایر کشور های فراهم نمود. زغال صادراتی ایران یکی از پر فروش ترین زغال ها در سطح خاور میانه است، به دین سبب همیشه صادرات زغال های ایران به کشور های همسایه و همجوار پر رونق بوده است. 

ویژگی های زغال مرغوب ایران

ویژگی های زغال مرغوب ایرانانواع زغال ها دارای کیفیت های گوناگونی می باشد، موارد و ویژگی های زغال مرغوب ایران که در هنگام خرید بهتر است یه آن ها توجه شود، عبارتند از اینکه زغال باید طول عمر و مقاومت متناسبی در برابر آتش و نگهداری شعله داشته باشد و سریعاً خاموش نشود.

یکی دیگر از خصوصیت های مهم زغال مرغوب بی دود بود آن است و اینکه حتما خشک بوده و فاقد هر گونه رطوبت باشد. باید توجه داشته باشیم که سطح کیفیت این محصول علاوه بر نوع ساخت به نوعی چوب و موادی که زغال از آن ساخته می شود ارتباط مستقیم دارد.

در اینجا به چند نمونه از انواع زغال اشاره می کنیم : 

  • زغال فشرده یا بریکت که از خاک زغال و خاک اره و پوست گردو تولید می شود و بیشترین استفاده را دارد. 
  • زغال فشرده پسته ( همان ترکیب زغال بریکت را دارد فقط به جای پوست گردو در آن از پوست پسته استفاده می شود). 
  • انواع زغال های چوب 
  • و زغال های کبابی؛ نوع مرغوب این زغال در هنگام سوختن بو، جرقه و دود ندارد، و زمانی که زغال به صورت کامل تبدیل به آتش سرخ شد نیاز به باد زدن ندارد و فرآیند سوختن به آرامی ادامه خواهد داشت. 

قیمت انواع زغال صادراتی

قیمت انواع زغال صادراتیاز اصلی ترین فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت زغال میزان کیفیت آن می باشد. کارخانه های زغال سازی فعال در کشورمان، همواره با بالا بردن سطح کیفیت محصولات خود و به کارگیری بهترین مواد اولیه و ماشین آلات و کوره های به روز در این صنعت سعی در رسیدن به سطح استاندار های جهانی داشته است. 

در طی سالیان در این مسیر پیشرفت چشم گیری داشته است تا جایی که انواع برند زغال صادراتی ایران، حداقل در کشور های آسیایی کاملا شناخته شده می باشند و روز به روز جایگاه خود را در بازار های جهانی ارتقاء می بخشند. شرکت های بازرگانی می توانند برای آگاهی از قیمت زغال صادراتی به وب سایت های شرکت ها تولید کننده مراجعه نمایند.