بزرگترین مرکز تولید زغال پرسی صادراتی در تهران

آیا با بزرگترین مرکز تولید زغال پرسی صادراتی در تهران آشنایی دارید؟ آیا می دانید موارد استفاده این ماده سوختی چیست؟ تا چه اندازه روش های تولید زغال را می شناسید؟  اگر تا به حال با این ماده آشنایی نداشته اید کافی است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و جواب سوالات خود را دریافت کنید.

ابتدا باید زغال پرسی را معرفی کنیم .

زغال پرسی یا زغال فشرده یک نوع ماده سوختی است که با گرد زغال چوب درست شده و معمولا با دو روش تهیه می شود. در روش اول خرده های زغال چوب را آسیاب می کنند و ماده به دست آمده را با یک نوع چسب طبیعی مخلوط می کنند. در نهایت آن را تحت فشار و گرما پرس کرده و به اشکال گوناگون قالب گیری می کنند.

در روش دیگر خاک اره ای را که صرفا از چوب طبیعی تهیه شده است بوسیله آسیاب خرد می کنند. سپس آن را خشک کرده و با فشار پرس می کنند. حاصل کار به کوره می رود و بعد از 12 تا 48 ساعت حرارت محصول آماده است.

در بیشتر کشورهای صنعتی این ماده جایگزین سوخت های دیگر ازجمله زغال سنگ شده است . داشتن مزایایی مانند عمر طولانی، ایجاد آلودگی کمتر و نداشتن بو و دود آزاردهنده باعث محبوبیت این ماده سوختی در جهان گردیده است.

بزرگترین مرکز تولید زغال پرسی صادراتی در تهران

خرید و فروش زغال پرسی صادراتی در تهران

خرید و فروش زغال پرسی صادراتی در تهرانزغال یک ماده سبک و سیاهرنگ است که از حالت نیم سوخته چوب به دست می آید. قسمت عمده این ماده کربن می باشد که میزان آن از 90 تا 98 درصد ذر زغال های مختلف تغییر می کند.

زغال فشرده یا پرسی رایج ترین نوع زغال می باشد. مشخصات آن عبارتند از:

  • این نوع زغال بدون بو می باشد
  • ایجاد سردرد نمی کند
  • حرارت زیادی تولید می کند
  • بدون صمغ تهیه می شود
  • خاکستر حاصل از سوختن آن پایین است

کیفیت عالی تولید این محصول در ایران باعث شده که زغال پرسی به کشورهای دیگر نیز صادر شود. تولید آن در شهرهای مختلف به خصوص تهران می باشد.

در تهران کارخانه های مختلفی به تولید زغال پرسی مشغول هستند و در انجام آن بسیار موفق بوده اند. به همین دلیل خرید و فروش زغال پرسی صادراتی در تهران بیش از دیگر شهرهای کشورمان انجام می شود.

توزیع انواع زغال در سراسر کشور

توزیع انواع زغال در سراسر کشورهمانگونه که در تیتر بالا اشاره کردیم تولید و خرید و فروش زغال پرسی صادراتی در تهران بیش از دیگر شهرهای کشورمان می باشد.

بزرگترین کارخانه های تولید این ماده سوختی ارزشمند در تهران می باشد. بنابراین علاوه بر اینکه به کشورهای دیگری مانند کویت و عراق صادر می شود، توزیع انواع زغال به سراسر کشور نیز انجام می شود.

انواع زغال معمولا به صورت فله ای یا بسته بندی در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

واضح است که خرید و فروش آن به صورت فله ای قیمت بسیار پایین تری دارد. بنابراین فروشندگان این محصول در سراسر کشور، خرید زغال پرسی را به صورت فله ای از کارخانه های بزرگ تولیدی در کشور، به خصوص در تهران انجام می دهند. 

بزرگترین تولید کننده زغال پرسی در سال ۹۷

بزرگترین تولید کننده زغال پرسی در سال ۹۷با اینکه زغال سنگ از مواد سوختی بسیار مهم محسوب می شود اما در کشور ما هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است. اما لازم به ذکر است که در سال 97 تحولات ویژه ای در امر تولید این محصول ایجاد گردید.

  1. نخست اینکه قیمت جهانی آن رو به سمت صعود گذاشت. گرچه در ایران هنوز به قیمت مطلوب نرسیده، اما از سال 97 به تدریج در حال افزایش است.
  2. با افزایش تولید این محصول در کشور، خریداران آن از حالت تک مشتری خارج شده و به متقاضیان آن در سراسر کشور افزوده شد.
  3. با آنکه حضور ایران در بازارهای جهانی در امر صادرات زغال پرسی چندان پر رنگ نیست اما از سال 97 به میزان قابل توجهی رو به افزایش نهاد.

قابل ذکر است که کارخانه های بزرگی در تهران به امر تولید این محصول مشغول می باشند و آمارها نشان می دهد که در سال 97 تولید زغال پرسی در این کارخانه ها افزایش یافت.

قیمت زغال پرسی در بازار

قیمت زغال پرسی در بازارمسلما قیمت این محصول در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین این عوامل کیفیت زغال می باشد. هر چقدر درجه کیفی آن بالاتر باشد قطعا با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسد.

از نشانه های کیفیت بالای زغال های پرسی می توان به میزان حرارتی که تولید می کنند اشاره نمود. همچنین هر چقدر برای مدت بالاتری بتوان از آنها استفاده کرد بیانگر فشردگی بالای زغال و کیفیت مطلوب آن می باشد.

برای اطلاع از قیمت هر کیلو زغال پرسی در بازار می توان به مراکز معتبر و نمایندگی های فروش این محصول مراجعه نمود.

بدیهی است که قیمت آن در نمایندگی ها مناسب تر خواهد بود.