جدول سنگی در مشهد که ترافیک را کنترل می کرد

یک مدل تجربی برای بررسی توانایی پیچ‌ها در مقاومت در برابر بارهای ضربه‌ای مانند جدول سنگی در مشهد از وسایل نقلیه آزمایش شد.

آزمایش انجام شده توسط (MRSF، 2006) از موانع بتنی موقت به ارتفاع 813 میلی متر و عرض 570 میلی متر در پایه استفاده کرد.

مدل های جدید جدول سنگی را با اشکال زیبایی شناختی ایجاد کردند. آنها با موانعی به عرض 300 میلی متر با فاصله 100 میلی متری بین زبرهای مجاور شروع کردند.

جدول سنگی با شکل نیوجرسی را بررسی کرد، این مانع 813 میلی متر ارتفاع، 381 میلی متر عرض در پایه و 152 میلی متر در بالا بود.

شکل جدول سنگی در هنگام برخورد وسیله نقلیه ناامن بود. (Itoh et al., 2007a) بر روی موانع بتنی F شکل که 680 میلی متر عرض در پایین، 250 میلی متر در بالا و 1100 میلی متر ارتفاع داشتند، تمرکز کردند.

طول مانع 50 متر بود و نقطه تصادف در 20 متری نقطه نزدیک شدن کامیون قرار داشت، یک طرح اصلاح شده برای موانع بتنی پیشنهاد کردند که بر برخورد وسیله نقلیه تأثیر می گذارد.

شکل جنرال موتورز (GM) را برای موانع بتنی اصلاح کرد. لاستیک‌های وسایل نقلیه کف موانع بتنی را بالا می‌برند، بنابراین محققان را بر آن داشت تا با افزایش شیب بالایی تا 84 درجه، شکل مانع جدیدی ایجاد کنند.

آنها همچنین ارتفاع مانع را 76 میلی متر کاهش دادند. با این حال، ارتفاع کل مانع در 813 میلی متر باقی ماند. این تغییرات در نشان داده شده است.

یک جدول سنگی قابل حمل را با ترکیب پنج شکل ایمنی مختلف معرفی و توسعه داد: شکل F، شکل نیوجرسی، یک شیب، شکل عمودی و شکل معکوس.

آنها یک ترکیب طراحی گسسته دلخواه را ارائه کردند، همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است، این مدل منجر به تغییراتی در طراحی مانع بتن قابل حمل شد.

با این حال، آزمایش‌های بیشتری برای ارزیابی طراحی در تمام سطوح ایمنی مورد نیاز است.