خرید زغال مخصوص وافور زیر قیمت بازار

آیا اطلاعات کافی در مورد زغال دارید؟آیا می دانید زغال مخصوص وافور چه نوع زغالی است؟از انواع زغال وافور و نحوه تهیه زغال وافور با قیمت مناسب آگاهی دارید؟

زغال ماده ای سبک به رنگ سیاه و شکننده است.زغال نیم سوخته چوب،تنه جانوری و گیاهی است که انواع مختلفی مانند زغال لیمو،پسته،سفید،زغال بامبو و زغال وافور دارد.

خرید زغال مخصوص وافور زیر قیمت بازار

راهنمای تشخیص زغال مخصوص وافور

راهنمای تشخیص زغال مخصوص وافور تهیه زغال خوب یکی از دغدغه های افراد است چرا که از گذشته تا امروز ایرانی ها عقیده دارند غذاهایی که با زغال پخته می شود طعم و مزه ای متفاوت خواهد داشت.زغال تنها در موراد پخت و پز کاربرد ندارد یکی از کاربردهای عمده زغال برای قلیان و در چای سراها استفاده می شود.زغالی که بیشتر در سفره خانه ها و برای چاق کردن قلیان از آن استفاده می شود زغال وافور یا زغال مجلسی نام دارد.

زغال وافور را اول در منقل یا آتشگردان سرخ می کنند.بعد از سرخ شدن زغال ان را به نگهدارنده آتش قلیان انتقال می دهند.زغال وافوری انواع مختلفی دارد که می توان به نوع زغال چهار تراش،سکه ای شکل و لول اشاره کرد.چوب زغال وافوری معمولا از جنس چوب درخت مرکبات است.در انتخاب خرید زغال وافور، زغالی انتخاب میشود که بوی خوبی دارد و دود نمیکند.یک زغال خوب کاملا صاف و یکدست است.بدنه یک زغال خوب دارای شکاف نیست و ترک خوردگی ندارد.

گرچه دقیق از شکل ظاهری زغال نمیشود به خوب یا بد بودن آن پی برد چرا که بعضی از زغال ها هستند که ظاهری بد شکل دارند اما بدشکلی ان به دلیل شکل ظاهری چوبشان بوده و در سوختن زغال خوبی هستند.در کل زغالهای خوب موقع سوختن دودزایی زیادی ندارند و زود خاموش نمیشوند و دوام روشن بودنشان بالاست.زغالهای خوب عموما سبک هستند گرچه وزن زغال به جنس چوبش بستگی دارد اما باید توجه داشت که یک زغال خوب وزنش از چوب کامل کمتر است.

قیمت انواع زغال مخصوص وافور

قیمت انواع زغال مخصوص وافور قیمت انواع زغال مخصوص وافور بسته به چوب بکار رفته در آن متفاوت است.زغال سکه ای یک نمونه پر طرفدار از زغال وافوری یا مجلسی است که معمولا بدون ترکیب مواد شیمیایی تولید و کیفیت خوبی دارد.

این نوع زغال پرطرفدار که در سفره خانه ها کاربرد زیادی دارد معمولا از انواع دیگر زغالها مانند زغال کبابی بیشتر است.چرا که در تولید کباب میزان زغال لازم بیشتر است و منطقی نیست چوب تمام مرغوب برای تولید آن استفاده شود.ولی زغال مخصوص وافور و یا زغال مجلسی عموما از چوب تمام مرغوب تهیه می شود و به همین دلیل است که قیمت زیادتری نسبت به زغالهای دیگر دارد.