راز و رمز تاثیر لباس ورزشی بر فعالیت های ورزشی

تحقیقات زیادی در رابطه با لباس ورزشی فعال و ارتباط آن با بدن انسان انجام شده است. Bardhan و Sule1 در مورد منطق و آناتومی لباس‌های ورزشی راحت و کاربردی با نسبت‌های کششی بحث کردند.
Susnik و Zadnikar10 تنظیم حرارت رقصندگان مانکن لباس هوازی را که در لباس‌های ورزشی ساخته شده از پارچه‌های نخی و لیکرا پوشیده بودند، بررسی کردند.
در مطالعه خود، از شش زن رقصنده هوازی خواسته شد که در طول یک آزمایش 45 دقیقه‌ای شدید که رطوبت نسبی، دمای هوا و سرعت هوا ثابت نگه داشته می‌شد، لباس‌های ورزشی ساخته شده از 100% پنبه و 100% لیکرا بپوشند.
نتایج نشان داد که میانگین دمای بدن رقصندگانی که لباس‌های ورزشی لایکرا می‌پوشیدند کمی کمتر از رقصندگانی بود که در پایان تمرین از لباس‌های ورزشی نخی استفاده می‌کردند.
فقط یک رقصنده در هر دو نوع لباس ورزشی زنانه دیجی کالا احساس راحتی می کرد. ارزیابی ذهنی میزان تعریق تولید شده برای هر دو پارچه تقریباً یکسان بود.
لباس ورزشی
دیکسون و پولاک 3 نیازها و ترجیحات 54 اسکیت باز زن را به عنوان ورزشکاران گوشواره طلا سفید مصرف کننده در اوهایو و فلوریدا در مورد تعهد اسکیت، علایق و ترجیحات لباس ورزشی و رفتارهای اسکیت مورد مطالعه قرار دادند.
نتایج نشان داد که علاقه بیشتر به دستیابی به ظاهری منحصربه‌فرد و زنانه برای افزایش عملکرد و تمایل بیشتر به مد به جای راحتی، احتمال خرید لباس مخصوص اسکیت‌بازان زن را به طور قابل‌توجهی پیش‌بینی می‌کند.
علاوه بر این، مدلی برای پیش‌بینی احتمال خرید لباس مخصوص اسکیت بر اساس سن اسکیت باز و تعهد به اسکیت ایجاد شد.
روابط بین لباس ورزشی فعال و پاسخ های فیزیولوژیکی انسان مورد مطالعه قرار گرفته است. به عنوان مثال، تأثیر لباس ورزشی از سه پارچه بافتنی تجربی و دو نوع شرایط محیطی بر محتوای آب لایه شاخی، سرعت مبل راحتی ایتالیایی تبخیر آب از سطح پوست، سرعت جریان خون مویرگی و دمای پوست در هفت آزمودنی زن متناسب مورد بررسی قرار گرفت.
  • منابع:
    1. Performance characteristics of traditional textiles: Denim and sportswear produc
  • تبلیغات: 
    1. مصرف میوه خشک و خواص آن برای بدن
    2. استفاده از لباس زیر بسیار اهمیت دارد!
    3. تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه خشک
    4. . استفاده از دستگیره کابینت در تمامی زمینه ها