فرش نگین مشهد 12 متری که در هنگام شب نور از خودش ساطع می کرد

سطح پارچه ای فرش نگین مشهد 12 متری و ساختار سه بعدی آن، فرش را به سطحی ایمن برای راه رفتن تبدیل می کند. سطح فرش مقاومت در برابر لغزش عالی خواهد داشت و در صورت افتادن، سطحی نرم و بخشنده ارائه می دهد.

تاثیر بر سلامت انسان: یک تصور غلط این است که افراد مبتلا به آسم و آلرژی باید از فرش در خانه خودداری کنند. درواقع، برعکس.

مطالعات نشان داده اند که فرش تمیز شده به درستی به کاهش علائم کمک می کند و بهترین انتخاب کفپوش برای کسانی است که با آسم و آلرژی سر و کار دارند.

فرش نقش مهمی در کاهش محتویات آلرژن هوای داخل خانه دارد. پشم، به ویژه، برای جذب آلاینده های سمی گازی از جو مانند فرمالدئید، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن شناخته شده است.

سطح الیاف بزرگ ارائه شده توسط توده فرش اجازه می دهد تا مقادیر قابل توجهی از این آلاینده ها جذب شوند و در نتیجه به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک کنند.

بافت: فرش بافته شده نسبت به فرش پرزدار دارای سایش و استحکام بیشتری است، اما تولید آن پایین‌تر و گران‌تر است.

روش سنتی قالی‌سازی به این صورت است که الیاف را با پشتی می‌بافند. سه تکنیک اساسی بافندگی وجود دارد.

Velvet، Wilton و Axminister. فرش‌های Axminister و Wilton می‌توانند رنگ‌های زیادی داشته باشند، اما ساخت ویلتون از شمع و پشتی در هم تنیده امکان استفاده از حداکثر پنج رنگ را می‌دهد.

در حالی که رنگی در توده ظاهر نمی شود، در قسمت پشتی بافته می شود و یک فرش بسیار ضخیم قوی ایجاد می کند.

پرزدار: اکثر فرش های تولید شده امروزی پرزدار هستند. تافتینگ شامل دوخت صورت آرزوها به مواد پشتیبان با چند ماشین مورد نیاز است.

الیاف با یک پوشش لاتکس سنگین به پشتی از پیش بافته شده محکم می شوند. ممکن است یک پشتیبان ثانویه برای ثبات ابعادی بیشتر اضافه شود.

چسبانده شده: فرش های چسبان دارای پرزهایی هستند که اغلب با حرارت روی پشتی از پیش ساخته شده می چسبند، در نتیجه نسبتا ارزان هستند.