قیمت فروش زغال سنگ ایران

زغال سنگ یک سوخت فسیلی است، نتیجه نهایی یک سری تحولات در بقایای گیاهی که در مناطق باتلاقی، تالاب ها و دلتنگی های رودخانه جمع می شوند، عمدتاً در دوره کربونیفر دوره اولیه ایجاد می گردند. زغال سنگ ایران یکی از برترین موارد موجود در آسیا و حتی جهان می باشد. قصد خرید خرید زغال سنگ ارزشمند را دارید؟ جهت اطلاع از قیمت فروش این ماده با ما همراه باشید.

قیمت فروش زغال سنگ ایران

درصد کربن تشکیل دهنده زغال سنگ

درصد کربن تشکیل دهنده زغال سنگ با توجه به اقدامات شیمیایی مختلف و تغییرات فشار و دما در طی دوره های طولانی ، این سبزیجات در فرآیندی به نام کربن سازی به کربن در زغال سنگ تبدیل می شوند و درصد کربن زغال سنگ به این فرایند بستگی دارد. به طور خلاصه می توان گفت پس از مرحله رسوب گیاه ، عمل باکتری های بی هوازی (به طور عمده بر روی سلولز و لیگنین) شروع می شود. تغییراتی که منجر به تبدیل چوب به زغال چوب می شود از دو نوع شیمیایی و ساختاری است. در مواد شیمیایی ، هیدروژن و اکسیژن با آزاد شدن نسبت کربن آزاد می شوند. در بعضی موارد (مانند آنتراسیت) تقریباً کل محصول حاصل را تشکیل می دهد.

تغییراتی که منجر به تبدیل چوب به زغال سنگ می شود از دو نوع شیمیایی و ساختاری است تغییرات ساختاری نیز وجود دارد. ساختار فیبری چوب برای هر نوع زغال چوب به یک ساختار میکرو کریستالی متفاوت تبدیل می شود و رنگ آن از قهوه ای به سیاه تغییر می کند. چهار نوع زغال سنگ مختلف وجود دارد ، به دلیل انواع مختلفی از سبزیجات که از آنها به دست می آیند و به خصوص با توجه به مدت زمان و شرایط (فشار و درجه حرارت فرایند کربن سازی). اینها هستند:

آنتراسیت: این یک ذغال سنگ سخت است ، کاملاً منسوخ. بسیار جمع و جور و روشن. با درخشش مروارید و رنگ سیاه.

ذغال سنگ: این یک ذغال سنگ سخت است ، کاملاً خنثی. رنگ مشکی براق. مروارید به نوارهای براق و مات می درخشد.

لیگنیت: سیاه. این یک ذغال سنگ نرم (مانند ذغال سنگ نارس) به زمان پس از کربنیفر است ، بنابراین فرایند کربن سازی کامل را طی نکرده است. به نظر می رسد که چوب سوخته است و درخشش بی نظیری دارد.

ذغال سنگ نارس: جدیدترین ذغال سنگ است. دارای نرمی ، قهوه ای ، ماتی ، سبک وزن است و هنوز بقایای گیاهی نیز وجود دارد.

در حال حاضر تحقیقات مهم برای توقیف CO2 ساطع شده با پمپاژ آن در سازندهای زمین شناسی وجود دارد.

قدرت کالری این ذغال سنگ از 2000 تا 7000 کیلو کالری بر کیلوگرم ، از آنتراسیت و زغال سنگ گرفته تا لیگنین و ذغال سنگ نارس متغیر است. همچنین میزان رطوبت آن از 3٪ تا 40٪ و مواد فرار نیز از 8٪ تا 50٪ متغیر است. به عنوان ناخالصی اصلی ما گوگرد (S) و نیتروژن (N) داریم که وقتی ذغال سنگ سوخته می شود به شکل SO2 و NOX رها می شوند تا بعداً به بخار آب بپیوندند و بارانهای اسیدی تولید کنند.

CO2 نیز وجود دارد که با توافق های زیست محیطی مجازات می شود. در حال حاضر تحقیقات مهمی برای توقیف CO2 ساطع شده با پمپاژ آن در سازندهای زمین شناسی و استفاده از سیستم های فیلتر برای گازهای مذکور انجام شده است. مهمترین کاربردهای زغال سنگ عبارتند از:

به عنوان یک سوخت داخلی و صنعتی.

به عنوان یک کاهش دهنده در صنعت فولاد.

به عنوان سوخت در نیروگاههای حرارتی

مراکز خرید زغال سنگ ایران

مراکز خرید زغال سنگ ایران مجموعه ما اقدام به ایجاد مرکز خرید زغال سنگ ایران نموده است. محصولات این مرکز بسیار با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه می باشند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این محصولات، دریافت راهنمایی و مشاوره های رایگان، استعلام قیمت این محصولات و ثبت سفارش و خرید زغال سنگ ایران با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.