محبوبیت سرکه میوه در میان افراد

محبوبیت سرکه میوه ها اخیراً به عنوان یک نوشیدنی سالم غنی از ترکیبات زیست فعال که چندین ویژگی مفید را ارائه می دهد، افزایش یافته است.
این بررسی در چارچوب ارزش گذاری سرکه یک و یک میوه ها به عنوان یک محصول جانبی با ارزش افزوده بالا با ارائه اطلاعات کلی در مورد ترکیبات بیوشیمیایی و قدرت های مفید آن طراحی شده است.
حاوی ترکیبی از مواد فعال زیستی از جمله اسیدهای پلی فنولیک، اسیدهای آلی، تترمتیل پرازین و ملانوئیدین است. اسید استیک فراوان ترین اسید آلی و اسید کلروژنیک فنل اصلی سرکه سیب است.
مصرف سرکه میوه ها می تواند از دیابت، کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو، سرطان و تقویت ایمنی جلوگیری کند و همچنین توانایی آنتی اکسیدانی قابل توجهی را ایجاد کند. تکنیک های تولید بر کیفیت  سرکه انگبین معتدل و در نتیجه بر فواید سلامتی آن تأثیر می گذارد.
سرکه میوه ها (FsV) یک محصول طبیعی محبوب با اهداف چندگانه است. به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته و در رژیم غذایی روزانه بسیاری از افراد گنجانده شده است.
تخمیر میوه ها یک مایع زیستی تولید می کند که حاوی چندین مولکول عملکردی مانند اسیدهای آلی، پلی فنول ها، ملانوئیدین ها و تترمتیل پیرازین است.
روش تولید استفاده شده بر کیفیت سرکه خانگی تاثیر دارد، در حالی که فرآیند ساخت سرکه نقش مهمی در حذف و یا تشکیل اجزای جدید دارد. تکنیک سنتی توسعه عطر و طعم را به دلیل روند کند تولید ترویج می کند.
پلی فنول ها و اسیدهای آلی، عمدتا اسید استیک، نقش مهمی در خواص مفید سرکه میوه ها دارند.
قبلاً نشان داده شده بود که تجویز سرکه سیب نصب هیپرگلیسمی و هیپرلیپیدمی ناشی از تغذیه پرکالری غنی شده با دی گلوکز را در موش های صحرایی نر و ماده مهار می کند.
مطالعات بالینی نشان داد که سرکه سیب بیان ژن را از طریق مسیر پروتئین کیناز فعال شده با میتوگرن (MAPK) تنظیم می کند، و سطح گلوکز و چربی خون را کنترل می کند.
جالب توجه است که حاوی طیف وسیعی از مواد عملکردی است که اثرات خود را به صورت هم افزایی اعمال می کنند. این بررسی با هدف مشخص کردن ترکیب شیمیایی FsV و کاربرد درمانی آن به طور علمی ثابت شده است.
  • منابع:
    1. Fruits Vinegar: Quality Characteristics, Phytochemistry, and Functionality
  • تبلیغات: 
    1. با رازهای ثروتمند شدن آشنا شوید.
    2. پنج ویژگی جدید به این اپلیکیشن اضافه شد
    3. سبزی خشک را چگونه مصرف کنیم تا آلزایمر نگیریم؟
    4. تولید لیوان کاغذی و این همه مزایا؟!