پسته منبع مهمی از پروتئین

 پسته منبع مهمی از پروتئین، فیبر، مس، منگنز، ویتامین B6، تیامین، پتاسیم، فسفر، کروم، ویتامین‌های E و K (فیلوکینون)، ریبوفلاوین، فولات، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم است.
با مقادیر کمتری از سایر ریز مغذی ها نیز وجود دارد. علاوه بر این، پسته رفسنجان همچنین منبع غنی لوتئین و زآگزانتین (کاروتنوئیدهای زانتوفیل) و طیف وسیعی از ترکیبات فنلی فعال زیستی است.
با سابقه طولانی پذیرش و استفاده در فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف، پروفایل‌های مغذی پسته خام کله قوچی و ویژگی‌های زیست فعال به کیفیت رژیم غذایی کمک می‌کند و می‌تواند به جمعیت کمک کند تا خطر ابتلا به شرایط سلامت معاصر مرتبط با رژیم‌های پر انرژی و با کیفیت مواد مغذی پایین را کاهش دهند.
توصیه‌های راهنمایی سلامت و تغذیه، تغییر در انتخاب‌های غذایی گیاهی را تشویق می‌کند، از جمله تغییر در دسته پروتئین. تحقیقات از تمرکز بر کل چربی به کشف مزایای انواع مختلف اسیدهای چرب دور شده است.
مصرف کنندگان به مزایای عملکردی مرتبط با ترکیبات زیست فعال علاقه مند هستند. این شواهد انباشته از گنجاندن پسته در الگوهای غذایی مغذی که از یک سبک زندگی سالم حمایت می کند حمایت می کند.
به دلیل محتوای بالای ترکیبات فعال زیستی، مغز پسته اکبری صادراتی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله توکوفرول ها، فیلوکینون، کاروتنوئیدها، کلروفیل و فلاونوئیدها است.

 این ترکیبات از پسته پیوندی گلدانی بودن در میان 50 غذای برتر در ظرفیت کل آنتی اکسیدانی حمایت می کنند. با این حال، مقادیر بسته به ژنوتیپ، شرایط قبل و بعد از برداشت و ذخیره سازی و معیارهای مختلف فعالیت آنتی اکسیدانی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

  • منابع:
    1. Pistachio Nuts (Pistacia vera L.): Production, Nutrients, Bioactives and Novel Health Effects
  • تبلیغات: 
    1. چرا قیمت سرامیک رو به افزایش است
    2. بالا بردن سطح کیفیت زندگی با این روش
    3. پیش بینی بورس در 10 روز آینده
    4. کشف قدیمی ترین سرامیک متعلق به مادها