پسر بچه ای که از شیلنگ فشار قوی هیدرولیک به جای مار برای ترساندن مادرش استفاده کرد

بسیاری از شیلنگ فشار قوی هیدرولیک امروزی در طول جنگ جهانی دوم و درست قبل از آن ساخته شدند. برخی از آنها در دهه 1930 وارد سیستم های لوله کشی شدند.

در ایالات متحده، سیستم‌های لوله‌کشی پلاستیکی در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 مورد استقبال گسترده قرار گرفتند. از آن زمان استفاده از لوله های پلاستیکی با سرعت خیره کننده ای افزایش یافته است.

شبکه های آب، توزیع آب سرد و گرم، زهکشی، ضایعات و هواکش (DWV)، فاضلاب، توزیع گاز، آبیاری، کانال، آبپاش آتش نشانی و لوله کشی فرآیندی بازارهای اصلی سیستم های لوله کشی پلاستیکی در سراسر جهان هستند.

سیستم‌های لوله‌کشی پلاستیکی بسیاری از فناوری‌های مهم پایدار و سبز را برای ساختمان‌ها ممکن می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع مهم، لطفا گزارش برنامه های کاربردی سبز ما را از اینجا دانلود کنید.

کاربردهای اولیه لوله کشی که در آنها از لوله های پلاستیکی استفاده می شود:

کاربردهای بدون فشار
زهکشی، زباله و هواکش ساختمان (DWV)
فاضلاب و زهکشی ساختمان


لوله های پلاستیکی علاوه بر ارائه هزینه های نصب کم، برای کاربردهای بدون فشار (DWV و فاضلاب) جذاب است زیرا دیواره های داخلی صاف نرخ جریان گرانشی بالا را تضمین می کند و شانس ایجاد توقف را به حداقل می رساند.

لوله های پلاستیکی فاضلاب دارای استحکام کافی برای بارهای زمین و مقاومت شیمیایی بالا هستند که به معنی عمر طولانی در هنگام استفاده برای تاسیسات فاضلاب است.

برای این کاربردها از مواد لوله پلاستیکی ABS، PVC و PE استفاده می شود. استانداردهای ASTM جداگانه ای برای هر لوله پلاستیکی بر اساس مواد، سیستم ابعاد، کاربرد و (گاهی) اندازه وجود دارد.

لوله‌های ABS و PVC برای سال‌ها در سیستم‌های DWV مسکونی استفاده می‌شوند که در آن تغییرات دمای متناوب تا 180 درجه فارنهایت برای ABS و 140 درجه فارنهایت برای PVC ممکن است رخ دهد.

لوله کشی فشار پلاستیک برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی، در سیستم های گرمایش و سرمایش، تاسیسات حفاظت در برابر آتش، توزیع گاز و برای تامین و توزیع آب استفاده می شود.

کاربردهای آب آشامیدنی شامل خدمات آب سرد از چاه ها یا شبکه های آب تا ساختمان و همچنین لوله کشی توزیع آب سرد و گرم در داخل ساختمان می باشد.