کشف قیف آزمایشگاهی پلاستیکی در اعماق اقیانوس اطلس

فیلتراسیون برای مدت طولانی یک فرآیند خسته کننده بوده است و در دهه 1880 جستجو به ویژه برای واکنش های در مقیاس بزرگ سرعت گرفت و استفاده از قیف آزمایشگاهی پلاستیکی رواج بیشتری پیدا کرد.

افزایش اختلاف فشار از طریق محیط فیلتر را می توان از دو طریق به دست آورد، یکی فیلتر پرس بود که توسط آن آبهای مادر به معنای واقعی کلمه توسط پیستون افقی یا عمودی فشرده می شد، روشی مناسب برای عملیات در مقیاس بزرگ.

جایگزین استفاده از خلاء برای مکیدن حلال بود، همانطور که قبلا در این مجموعه توضیح داده شد، اتو ویت “Witt” را توسعه داده بود، یک دیسک سوراخ دار برای نشستن در داخل یک قیف، که صحنه ای را برای کاغذهای صافی فراهم می کند.

رابرت هیرش به زودی یک نسخه همه کاره را توسعه داد که برای فیلتراسیون در مقیاس کوچک عالی بود.

قیف آزمایشگاهی برای چیست؟ قیف ها با توجه به نوعشان برای مواد مختلفی استفاده می شوند، به عنوان مثال از قیف ساده برای ریختن مایع در لیوان استفاده می شود.

قیف بوخنر برای جداسازی مواد جامد از محلول استفاده می شود. این می تواند از سرامیک یا پلاستیک ساخته شود.

قیف بوته برای فیلتر کردن استفاده می شود. کف فریت یک سطح شیشه ای متخلخل است که اجازه می دهد تا مواد به دام بیفتند.

طبقه بندی با اندازه منافذ مطابقت دارد، نوع دیگری از قیف برای فیلتر کردن با کاغذ صافی وجود دارد. قیف گرد و غبار برای ریختن مواد جامد در لیوان یا هر ظرفی.

قیف با دهانه پهن برای مواد جامد استفاده می شود و به آن قیف گرد و غبار می گویند.

در صورت لزوم کاغذ صافی را پر کنید.هنگامی که نیاز به فیلتراسیون سریع است، مانند فیلتر کردن محلول داغ در طول تبلور مجدد، کرک کردن مطلوب است.

کاغذ صافی را در قیف قرار دهید. قیف را مستقیماً بالای بشر یا در یک نگهدارنده حلقوی بالای بشر قرار دهید (شکل 1 را در زیر ببینید).

لطفا توجه داشته باشید که کاغذ صافی آجدار است. با این حال، این برای همه برنامه ها ضروری نیست.

کاغذ صافی را با مقدار کمی از مایعی که حلال مخلوط در حال فیلتر کردن است خیس کنید.

پس از جمع آوری فیلتر، مقدار کمی از مایع شستشو را از کاغذ صافی عبور دهید تا باقیمانده آن شسته شود.