خید کلم پیچ در میدان تره بار و مصرف آن در زنان باردار موجب سکته مغزی می شود

مبارزه با سرطان: سالهاست که مشخص شده است که مصرف سبزیجات چلیپایی مانند کلم پیچ در میدان تره بار با خطر کمتر سرطان مرتبط است.

ترکیب حاوی گوگرد، سولفورافان، که طعم تلخ این سبزیجات را می دهد، همچنین همان چیزی است که به طور خاص به آنها قدرت مبارزه با سرطان می دهد.

نشان داده شده است که سولفورافان از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

آنتوسیانین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی که به کلم قرمز رنگ شاداب می‌دهند، شکل‌گیری را کند می‌کنند و حتی سلول‌های سرطانی تشکیل‌شده را از بین می‌برند.

التهاب را کاهش می دهد: التهاب باعث درد و ناراحتی غیر ضروری می شود و همچنین می تواند منجر به انبوهی از بیماری ها و ناراحتی های دیگر شود.

گلوتامین، اسید آمینه موجود در کلم، یک عامل ضد التهابی قوی است که به کاهش درد مفاصل، آرتریت و کاهش آلرژی کمک می کند. کلم یکی از 10 منبع غذایی برتر گلوتامین در نظر گرفته می شود.

سلامت مغز را بهبود می بخشد: کلم، به ویژه انواع بنفش، غذای قوی مغز است. حاوی ویتامین K و آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که عملکرد ذهنی و تمرکز را تقویت می کند.

ویتامین K، ویتامینی که اغلب فراموش می شود، همچنین می تواند دفاع شما را در برابر شرایطی مانند آلزایمر و زوال عقل بهبود بخشد.

آنتوسیانین همچنین در کاهش پلاک روی مغز موثر است و از بدتر شدن حافظه کوتاه مدت و بلند مدت جلوگیری می کند.

خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد: محققان نزدیک به بیست فلاونوئید مختلف و 15 فنل مختلف را در کلم شناسایی کرده اند که همگی فعالیت آنتی اکسیدانی را نشان می دهند.

این مواد مغذی آنتی اکسیدانی در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی عروقی نقش دارند، کلم همچنین حاوی مواد معدنی مفید کلسیم و پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.