خرید ظروف مسی خام برای قلم زنی در کشور های عربی ممنوع شد

مس یک فلز جالب است، نرم است و به راحتی خم می شود، تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار می گیرد، به راحتی می توان آن را اکسید کرد؛ به همین دلیل است که ظروف مسی خام برای قلم زنی استفاده می شود.

در نتیجه این اکسیداسیون، در صورت استفاده به عنوان ظرف غذا می تواند باعث مسمومیت شود. بنابراین ظروف مسی در فواصل زمانی معین قلع کاری می شوند.

قلع نیز یک فلز نرم است، از طرفی در برابر اکسیداسیون مقاوم است. هنگام پوشاندن روی ظروف مسی از اکسیداسیون جلوگیری می کند.

در کودکی ما حلبی‌ساز بودند، از آنجایی که در آن زمان ظروف پخت و پز یا دیگ های آلومینیومی، فولادی و تفلون دار وجود نداشت، بیشتر از ظروف مسی استفاده می شد و قلع سازان این ظروف را قلع می کردند.

اکنون که ظروف مسی دوباره مد شده اند، قلع سازها نیز دوباره ظاهر شده اند.

هنگامی که مس و قلع، هر دو فلز نرم، به میزان معینی ذوب می شوند و به نسبت معینی (معمولاً 85 تا 90 درصد مس، 10-15 درصد قلع) مخلوط می شوند، یک مخلوط فلزی سخت و غیر اکسید کننده به نام برنز (یا برنز) است. تشکیل می شود.

قبل از میلاد مسیح. تا دهه 2000، مس که در ساخت ظروف استفاده می شد، به تدریج با برنز در آن زمان جایگزین شد. استفاده گسترده از این ترکیب جدید به حدوداً برمی گردد.

قدمت آن به سال 1200 برمی گردد. در آن زمان استفاده از آهن شروع می شود و ارزش مس کاهش می یابد.

من فکر می کنم دوره ای که مس به بالاترین ارزش خود رسید تا سال 2000 قبل از میلاد بود که به تنهایی استفاده می شد.

وقتی من از روی قیمت های نوشته شده در قوانین هیتی محاسبه می کنم، معلوم می شود که قیمت مس در هر تن در سال 1250 قبل از میلاد حدود 3000 دلار بوده است.

این دوره زمانی است که مس با قلع مخلوط شده و برنز ساخته شده است. در این صورت باید در دوره های قبلی که مس به تنهایی استفاده می شد گرانتر می شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.